Sayfalar

20120427

SULTANI ÖLDÜRMEK


Ahmet Ümit'in yeni romanını kitapçıda görünce oldukça heyecanlandım. Hiç tereddüt etmeden kasaya yöneldim ve aldım. Adından ve kapak resminden anlaşılacağı üzere, Ahmet Ümit bu sefer de Osmanlı ile ilgili bir araştırma yapmış ve bunu da bir cinayetle harmanlamıştı. Zaten romanlarında bayıldığım şey de, hem bir cinayetin sürükleyiciliğini yaşayabiliyorken aynı zamanda da araştırdığı konu hakkında bilgi ediniyor olmak. Oldukça uzun bir roman olmasına rağmen bir çırpıda bitiverdi. İtiraf etmeliyim ki kitabın belli bir yerinden sonra, bu sefer Ahmet Ümit'in başarısız bir roman yazdığından endişelenmiştim. Hatta son dönemde revaçta olan Osmanlı mevzularından pay almak istermişcesine bu konuya giriştiğini bile düşündüm. Belki konu seçiminde konuya güncel ilginin etkisi olmuştur, bilemem. Fakat kitabı yeni bitirdiğim şu an itibariyle yine ve yeniden ayakta alkışlıyorum kendisini. Romanın ismindeki çift anlamlılıktan tutun, tarihteki üstü kapanmış bir olayı önümüze sunması ve cinayetin içine zekice yerleştirmesi yine beni kendine hayran bıraktı. Sen yazmaya devam et ki, biz okurların ağzı tatlansın sevgili Ahmet ÜMİT..

1 yorum:

özlem karapınar dedi ki...

Kurgu olarak her zamanki gibi çok güzel ancak tarihi bölümleriyle ilgili eleştirilerim mevcut.yorumuma göz atmak istersen
http://www.kitapsohbetcisi.com/2012/06/sultani-oldurmek.html