Sayfalar

20091215

İki Film



Geçen hafta iki tane filme gittim. Bunlardan ilki 2012'ydi. Gerçekten beğendim. Görsellik süper. Hikaye tanıdık tabi. Bu konu üzerine bir sürü film çekildi şimdiye kadar. Kiminde dünyada taş taş üstünde kalmıyor ve canlıların hepsi ölüyor, kiminde de 2012'de olduğu gibi şanslı/zengin/bilgili bir grup dünyanın yeni aldığı haliyle ırkın devamını sağlıyor. 2012 Aralık ayında ne olur ne olmaz bilinmez. Belki zor zamanlar bekliyordur bizi. Ya da Maya'lar sadece takvimi bu kadar yapsak yeter sonra devamını getiririz deyip getiremeden yok olmuşlardır. Zaten baki olan tek şey dünyanın bize ait olmadığıdır bence. Neyse aslında bu filmle alakalı değinmek istediğim bu değil. Beni en çok düşündüren; insanların kendilerinin ölmesi pahasına ve hatta her şeyin pahasına çocuklarını kurtarmak istemeleri oldu. Nedense tüm filmde en çok bu kafama takıldı. Yahu evlat sahibi olmak nasıl bir duygudur?.. Ürkütücü buluyorum. Sen her an yanında olup koruyamadığın insanı canından bile çok sev. Olacak iş değil. Allah'a emanet yaşam diye buna denir. Tamam her üzüntüyü kontrol edemiyoruz kendi hayatımızda da fakat bir de adı üstünde "çocuk" bu. Hem kendimden çok seviyorum, hem her saniye yanında olup koruyamıyorum, hem de bu insan daha bir çocuk!..Allah hepimize yardım etsin..

Gördüğüm diğer film de Testere 6'ydı. Aslında takip etmediğim bir seri ama tocam müdavimi olduğundan beni de yanında sürüklüyor. Zaten filmlerin yüzde otuzluk bölümünde gözlerimi kapatıyorum. Yani serinin yüzde yetmişi izlenebiliyor diyebiliriz. Belki vardır tüm sahnelere bakabilen baba yiğitler. Evet serinin mantığı güzel; hayatınızın değerini bilin, çar çur etmeyin, başkalarının hayatlarıyla da oynamayın. Yoksa Testere'nin eline düşer ve kendinizi vahşice bir sınanmanın ortasında bulabilirsiniz. Sınavı geçerseniz hayatınızın ve başkalarının hayatlarının değerini farkedersiniz -bir iki uzvunuzu kaybetmiş olsanız da-. Testere çevresindekilere hayat dersleri veriyor evet. Keşke herkes güzel dersler alsa. Ama zaten almayanlar için Cehennem var. Yani Testere'nin Tanrıcılık oyunu beni hiç çekmiyor diyebilirim.

2 yorum:

Knock knock dedi ki...

Mayaların tarihin kalanını sonra hesaplarız demesi fikrine koptum :) Çocuklarla ilgili dikkatin için, kaçışı olmayan bir yaradılış planının şuan anlayamadığımız kısmı, diye düşünüyorum. Bu duygu, koruma içgüdüsü, öyle kuvvetli ki. Üstelik bunu henüz çocuk sahibi olmadan söyleyebiliyoruz, insanlık tarihi kadar eski olsa gerek genlerimize kodlanmış bu bilgi. Bilmiyorum, bir gün çözeriz umarım...

Adsız dedi ki...

Ama ben yeni ev ve yeni yıl hikayelerini merak ediyorum sıkıldım bu iki filmi görmekten hadi artık hala toparlanamadın mı? Gerçi geldik dağıttık hala toparlanamamış halini ama... Her şey çok güzeldi tekrar teşekkür ederim arkadaşım :)Hale