Sayfalar

20090911

EVİMİZDE İLK BAYRAM


Ben doğduğumdan beri yazları Çınarcık’a gidiyorum. Daha önce adını duymamışlar için Yalova’ya bağlı bir sahil ilçesi olduğunu belirtmeliyim. Eski adı Kio. Ecnebi dönemlerine dayanan bu ad “temiz hava” demek. Takdir edersiniz ki inanılmaz güzel bir havası var. Upuzun ve düz bir sahil şeridine sahip oluşu da akşam dondurma yürüyüşlerini ve çul-çaput alışverişlerini keyifli kılıyor. Denizine gelince; az tuzlu oluşuna bayılıyorum.Benim gibi denizde, işi diplerde olan biri için çok avantajlı. Ama gel gelelim temiz değil. Yani aslında kendim için yakınmıyorum. Doğduğumdan beri deniz anaları ile kardeş gibiyim. Ellerinde büyüdüm. Ama tatilini Ege’de, Akdeniz’de yapmaya alışmış insanlar için sıkıntılı oluyor. Onların sıkıntıları da bana eğlence-gülmece:)…Velhasıl kelam geçen hafta oradaydım. İnanılmaz dinlendim, 5 kitap okudum. Kitapları da yazacağım hatta. Ama ne olursa olsun evimi de özlemişim tabii. O da beni özlemiş, muhtaç kalmış. Emsiz* şey nolcak. Geldiğimden beri bir toparlayamadım.


Bu Ramazan benim mutfak kültürüme de katkıda bulundu. Değişik yemekler öğrettim kendime.Bugün de bayram için şekerlemeler aldım. Sonuçta küçük ve yeni evli de olsak bizim de ziyaretçilerimiz olacak.Bir de geçen hafta likör yaptım.

Demlenmede şu an :). Umarım lezzetli olmuştur. Küçüklüğümden beri Çınarcık’ta Ermeni dostlarımızla aramızda likör tarifleri alınır verilirdi.Ne olduğunu bile anlamazdım.İnanamıyorum büyüdüğüme ve bu bayramda benim de bir evim olduğuna. Tabi biraz geç kaldığım için

kahve likörü tarifi bulup onu yaptım. Yoksa diğer meyve likörlerinin bekleme süresi birkaç ay sürüyor. Şimdi burada kendi eklemelerimle kahve likörü tarifimi vereyim istiyorum;


2 Bardak su

2 Bardak süt

6 Yemek kaşığı kahve

2 Bardak şeker

2 Paket Şekerli Vanilin

35 cl Votka


Vanilin ve Votka dışındaki malzemeleri bir tencerede kaynatıyorsunuz. Kaynadıktan sonra Vanilin’i de ekleyip karıştırıyorsunuz. Daha sonra dinlenmeye bırakıyorsunuz. Ilıdıktan sonra da votkayı ekleyip ağzı kapalı ve tercihen cam bir kapta en az 2 hafta buzdolabında bekletiyorsunuz. Hemen de içilebilir fakat aroması oturmuş olmaz. (Yanında servis etmek için en sevdiğim karamel dolgulu çikolatalardan aldım.)


* Emsiz; 1. Beceriksiz. 2. Dertsiz, kedersiz, vurdumduymaz, savsak demektir. Bolu civarında “Emsüz” şeklinde ve özellikle son hecesi vurgulanarak ve nefretle telaffuz edilir. Pink Princess ile inanılmaz derecede alay konusu yaptığımız kelimedir.

4 yorum:

♥ PINK PRINCESS ♥ dedi ki...

Emlü kuzim benim efferin hamarat hatun,seneye de yapta bende içebileyim:)Emsüz bi hatun olarak bu kahve nescafe mi yoksa Türk kahvesi mi?:)

© Etk Yavrusu © dedi ki...

Burada kullanılan kahve Nescafe'dir.Ama Türk kahvesi ile de likör yapıldığını biliyorum.Arzu eden onu da deneyebilir tabi:))

© Etk Yavrusu © dedi ki...

Ama kuzim sen yine de bi ilk böyle dene:))

♥ PINK PRINCESS ♥ dedi ki...

Sen hele bi nescafe ile yapta diyosun yani:)