Sayfalar

20090824

HOŞGELDİN RAMAZAN




Evet,sonunda nefislerimizi ehlileştirme ayı, Ramazan geldi bu sene de. Ve bu sene de , bu günlere erdik demektir bu. Sanki dünya daha üstün bir mekan oluyor bu ayda. Toy ruhlarımız irili ya da ufaklı adımlar atıyor doygunluğa doğru.Açım, ama sanki daha akıllıyım. Açım ve sanki daha istekliyim, özellikle de bugün.Ancak vücutsal,zihinsel direncim kırılıyor sanırım 4 günde. Biraz önce geldim de eve,sanki ayrıntıları daha iyi farkedebiliyorum gibi hissettim bugün.Canım bunun üzerine yazmak istedi.Apar topar açtım bilgisayarı.Dünyevi keyiflerden mahrum kalmak insanın algılarını geliştiriyor orası bariz.Ne kadar dünyevi heveslerimiz varsa (dikkatinizi çekerim bu tamlama "gereksiz hevesler" demek değildir.) o kadar bağlanıyoruz bu gezegene.Herkes dengeli yaşamak diye bangır bangır bağırıyor etrafta.Ruhumuzu da vücudumuzu da dengeli doyuralım!..Öleceğini bu kadar iyi bilen tek canlı biziz sanırsam. Ve bu yüzden hayranım insan olmaya. Öleceğini bilmek ve bu kadar da yaşam hevesleri taşıyabilmek, ancak insana yakışırdı.İnsan taşıyabilirdi böyle bir erdemi sadece .

Aslında daha sınav yeni başlıyor..Bundan sayısı çok da olmayan aylar önce, naralar atıyordum; "Amman çok sayın effendimm, ölmek dediğiniz şey nedir ki! adeta bir düğündür. Hiç anlamıyorum ölmek korkusu dedikleri hissiyatıı, insan neden kalıcılık varken geçiciliği daha çok sever ki?!" Ahahah..Küçük budala seni..Neyin vardı ki,ondan nasıl da kolayca vazgeçebildiğinin havasını atıyordun?. Bak şimdi sen de bir aile oldun ve aman ölüp de gitmeyeyim diye nasıl da takıyorsun hemencecik emniyet kemerini söyle bakalımmm?..Ahh bir de üre bakalım..Üre de o zaman gör dünyeviyatı sen..
Evet asıl sınav daha yeni başlıyor aslında...Hayırlı Ramazanlar!

Hiç yorum yok: