Sayfalar

20090826

EDEN LAKE / Kan Gölü




Pazar günü sinemaya gitme isteğiyle uyanmıştım.Biz de öğlen kalktık Eden Lake'i izlemeye gittik. Adet oldu bende; filme gitmeden yorumları mutlaka okuyorum. Kritikler genelde de olumlu olunca hadi izleyelim dedik. Konusunu özet geçmek gerekirse; Haftasonu için sevgilisine romantik bir sürpriz yapmak isteyen bir İngiliz şehirli beyefendisi, taşrada bulunan Eden Gölü kenarında kamp planlamıştır.(Gölün isminin Eden olmasını da ironik buldum doğrusu:). Fakat bu güzel plan birkaç küçük taşra serserisi tarafından cehenneme dönüşecektir.Filmin ana fikrinde "nasıl çocuklar yetiştirirsek ve çocuklarımıza nasıl model olursak, o tip gençler yaratırız." yatıyor.Fakat konu çok derin irdelenmemiş, daha çok sahnelere odaklanılmış.Kısaca film öğretici olmak kaygısında gözükmüyor; korku-gerilim türünün hakkı verilmek istenmiş. Başrolleri Kelly Reilly ve 300 Spartalı'da Stelios olarak tanıdığım Michael Fassbender paylaşıyor.(Gerard Butler'a selam olsun:)).Özellikle filmin tümündeki oyunculuk övgülerine çokca rastlıyorum.Ayrıca İngiliz aksanıyla film izlemeye de bayılıyorum. Oyuncularını bilyon kere farklı karakterlerde izlediğim filmler sıkmıştı,bu yüzden su gibi geldi bu film diyebilirim.Gerçekten sinir bozucu bir senaryosu var.Bir sahnesinde "Yok artık" diye bağırdığımı hatırlıyorum:). Final sahnesini, konusuna oldukça dokundurucu ve başarılı buldum.Genel kurgusu çok hoş bir film olmuş.Özellikle sevgiliyle izlenmesini tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: