Sayfalar

20090702

Benimle TÜRKÇE Konuş



Bu aralar bu konu hakkında internette, yazılı basında, okul panolarında vs. güzel çalışmalar görmeye başladım.Yıllar boyu yüreğimizde büyüttüğümüz üzüntümüz artık bu yollarla dilleniyor. Kendi dilini doğru yazıp konuşamayan toplumların kültürlerini zamanla kaybedeceğine inanıyorum.Elimden geldiğince doğru olanı kullanmaya yıllardır özen gösteriyorum.Bu özeni gösteren insanlara da hayranlık duyuyorum. İster istemez yabancı sözcükleri kullansak da en azından bu sözcüklerin Türkçe olanlarından daha iyi vurgu yapmada kullanmanın etkisiz hale geldiğinin artık farkında olalım.Bir de benim için sıkıştığım anlarda yol gösterici olan Türk Dil Kurumu'nun web sayfasına bir göz atmanızı şiddetle tavsiye ederim; http://www.tdk.gov.tr/.

3 yorum:

Knock knock dedi ki...

Başkent Üniversitesi'nin de "ya da" ile ilgili ciddi bir çalışması olduğunu hatırlıyorum. Kitapçık bastırmışlardı. Önemli böyle şeyler. Bu konuya değinmen beni mutlu etti. Görüshürüs :)))
---
Şaka be şaka :))))

© Etk Yavrusu © dedi ki...

Evet,birinci sınıfın ilk günü ve Civilization dersi.Hocanın tahtaya yazdığı ilk şey "ya da" idi.Çocuklar fakülte olarak takıntılıyız "ya da" böyle yazılır demişti:)))

♥ PINK PRINCESS ♥ dedi ki...

Türkçe yazamayan insanlar var blog yazıyorlar,sinir oluyorum.