Sayfalar

20090615

NE GÜZEL KIZSIN SEN AMASTRİS!


Fatih Sultan Mehmet Amasra'yı görür ve sorar; "Lala, lala Çeşm-i Cihan bu mu ola?"
-Cevap veriyorum; "Evet evet evet! Dünyanın gözbebeği burası, Amasra.."

Dört gündür Amasra'daydık.İlk defa gittim ve gerçekten çok beğendim.Gitmeden önce tek beklentim Ankara'ya yakın ve kafa dinleyecek bir yer bulmaktı karşımda.Fakat gördüğüm manzara beni hayrete düşürdü.İnanılmaz bir doğa harikası bu Amasra.Öyle pek de el değmemiş bir mekan,cennetten bir parça sanki.Beş yıldızlı oteller falan yok.Biz en lüks olanlarından birinde kişi başı 50TL'ye kaldık ve o da üç yıldızlıydı.Ama odamızın camlarında mükemmel bir manzara vardı.Burası öyle büyülü bir yer ki en ucuz pansiyonu bile her yerde bulmanın imkansız olduğu bir güzelliğe bakıyor.
Yirmi altı çeşitten fazla malzemenin konulduğu Amasra Salatası,rakı ve balık mutfağının en ünlü ikramlarından.Gittiğimiz her yerde alkol servisi vardı ve mevsimi bile olmamasına rağmen hayatımda yediğim en güzel balıklar buradaydı."Mustafa Amca'nın Yeri "adlı balık restoranını mutlaka tavsiye ediyorum.
Her yerde denize girilebiliyor fakat Amasra'dan Çakraz'a giderken Bozköy Plajı'nda insan kendini gerçekten doğanın parçası hissediyor.Burası hem tenha, hem de ormanla iç içe bir plaj,mutlaka buraya da gidilmeli.
Amasra'dan Bartın yoluna girdiğinizde birkaç km sonra sağda "Bakacak Aile Çay Bahçesi"ni göreceksiniz. Burada enfes bir manzara karşısında mangal yakabilirsiniz. Tabii tüm malzemeleri yanınızda getirmeyi unutmayın.Burada mangal,tabaklar,bardaklar,çatal-bıçaklar,salatanız için sirke,limon,yağ size veriliyor.Gerisi tamamen size ait.
Küçük bir yer olmasına karşın kendisine yetecek kadar gece eğlencesini barındıran bir yer burası. Bizim şansımıza Bora Gencer, Han Bar denen mekana gelmişti ve biz de Cumartesi gecemizi burada geçirdik.Canlı performansının çok iyi olduğunu söyleyebilirim ve konuşmalarından da anladığım kadarıyla sık sık burada sahne alıyormuş.
Amasra halkının Barış Akarsu'ya bağlılığından bahsetmeden edemeyeceğim. Yıllar önce bir müzik yarışmasında birinci olan ve genç yaşında göçüp giden hemşehrilerinin yüzlerce resmini dört bir köşede görünce şaşıracaksınız.Kayıp taze olmamasına rağmen her yerde onunla ilgili bir yazı,bir resim mevcut. Adına bir heykel bile dikilmiş. Evet,Barış kariyerinin başındaydı ve iyi işler yapmaya başlamıştı.Elektriğinin çok olumlu olduğu, katıldığı yarışmada bile belli oluyordu ki zaten halk onu birinci seçti. Biz buralarda henüz fazla yankı duymuyorken Amasra halkı gurur kaynağı olarak seçmiş gözüküyor kendisini. Ve dilerim ki devam eden bu ilgi, Amasra'nın tanıtımı için kullanılan bir yol halini
almış olmasın(..)
Ankara'dan yaklaşık 3 saat mesafede bulunan, ismini bir Pers prensesi olan Amastris'den alan bu cennet parçası; premature turizmiyle, güzel şiveli yerlisiyle,iç gıcıklayıcı iklimiye benden bir 10 puan alıyor..Gitme fırsatı yaratmada ısrarcı olmanız dileklerimle..

2 yorum:

Knock knock dedi ki...

Çok fena gaza geldim, en çok da Mustafa Amca'ya uğramak istedim. İşin içinde balık var ne de olsa..
Ne güzel anlatmışsın.
Bu arada Dağın arkasında batan güneşli fotoğrafını görünce.. fotoğrafçılıkla uğraşmaman için bir engel göremiyorum. Afferim kız

fazi dedi ki...

harika yorumlamışsın. Bende bundan 4 yıl önce gitmiştim.Amatrise bayılmıştım.http://uyuyanguzelfazi.blogspot.com