Sayfalar

20090606

Kitap; Bab-ı Esrar


Bir Ahmet Ümit şaheseri daha..İnanılmaz sürükleyici bir kitap olmasına karşın bana göre bir süre elimde fazla kalmasına rağmen yine de keşke bitmesin dediğim bir serüvendi bu seferki. Daha önce Ahmet Ümit okuma şansı edinemeyenlere gözüm kapalı önerdiğim bir yazardır kendisi. Sürükleyici ve zekice anlatımı ve de en önemlisi romanlarının geçtiği bölgelerin kültürel,sosyal,tarihsel bilgileri ile okuyucuyu doldurması bende çok büyük hayranlık uyandırıyor. Evet ;Ahmet Ümit'in bu kitabında da olduğu gibi tüm kitaplarını ısırarak yemek ve midemde güzelce sindirmek gibi telaşlı bir his her defasında benim içimde uyanıyor.
Şimdiye kadar hiçbir fikir sahibi olmadığım Mevlana,Konya,Şems cinayeti gibi başlıklarla kitap sayesinde kendimi doldurduğum bilgileri Elif Şafak'ın "Aşk"ı ile perçinlesem mi yoksa dilimdeki bu müthiş tadın keyfini mi çıkarsam henüz karar vermedim...Ama çok mutluyum; iyi ki okudum seni..

5 yorum:

Knock knock dedi ki...

Derhal bu kitabı edineceğim. Birşeyi beğendiysen mutlaka anlamlı olduğunu düşünmüşümdür hep. Elif Şafak'ın Aşk romanına gelince, hayal kırıklığına uğrayabileceğini düşünüyorum. "Batı" için bir "doğulu" tarafından yazılmış, fakat batı tarzında ve dilinde. Doğunun gizemi ve derinliğini bilirsin, bizim için sıradanlanmış bir cümle, yüzeysel bir batılının anlam dünyasında çığır açar. Anladın onu sen. Süslenmiş fakat yüzeysel bir "mevlana-şems" hikayesi. Yeni bloğumu izle, diğerinden vazgeçmeye çalışıyorum.

Vato01 dedi ki...

ben uzun zaman kitap okumamıs bir insanım ama son 8 9 ayda 94 adet kitabı bitirdim. son zamanlarda ahmet ümit'in "istanbul hatırası" kitabı gercekten cok hosuma gitti. taWsiye ederim...

© Etk Yavrusu © dedi ki...

Benim de alacaklarımın başında o kitap. Ahmet Ümit en sevdiğim yazarların başında.
Bu kadar çok kitabı o kadar zamanda nasıl bitirdin, büyük başarı bravo:) Marjinal değişimleri sevdiğin belli:)

Vato01 dedi ki...

hayatta her sey 1 anda değişior bana gore. buara işlerim yoğun degil özellikle bu ara cok okudum. suanda barbara woods un cennet'in bakirelerini okuyorum. kitap gercekten cok guzel. eger alternatif kitap dusunursen tawsiye ederim

© Etk Yavrusu © dedi ki...

Biliyorum..İlk fırsatta alayım o kitabı da..