Sayfalar

20090608

Kariyerli, Bebekli, Jartiyerli, Gri Kadınlar


Geçenlerde kadim dostum (aka) knock knock ile oturmuş güzel bir beyinler ziyafeti çekiyorduk.Tabii biraz daha büyümenin etkisiyle artık sohbetlerimizde kahkahalar uçuşup duruyor.Yani üniversite yıllarındaki dünyayı anlama ciddi çabası yerini değişik bir dinginliğe ve bilgeliğe de bırakmış tabi.Malum ikimiz de yeni evliyiz ve toplum bize bebek yapma zamanımız için "modern ve özgürlükçü" davranıyor henüz.Bizi salıveriyor, teneffüs etsin birazcık çocuklar edası ile henüz baskılarına başlamıyor.Biz de özgürlüğün verdiği huzurla bebeklemek mi bebeklememek mi sorusuna cevap arıyoruz oturmuş.Bir önceki posttaki reklam konu oluveriyor birden.Aslına bakarsanız bebek sahibi olmayı konuşurken knock knock birden hayır önce bir kariyeri toparlamak lazım diyor.Ben de her zamanki gelenekselliğimle "bebek kısmeti ile gelir" edalı cevaplar veriyorum tabi.Ama merak ediyorum ve irdeleyince ortaya çıkıyor ki sevgili dostum bu korunan kadin reklamlarından öyle endişeye kapılmış ki bebek sahibi olmanın bir anda reklamdaki gibi dünyayı gri hale getireceği duygusunu yaşıyor.Tabii dakikalarca güldük.Hatta bebek sahibi olmayı düşünenlerin cinsiyeti belirlemesi için hazırlanmış çok eski ve fakat bilimsellik kazanmamış bir Çin takviminden de söz etti.Googlelayarak buldum buraya da koymak istedim ama dediğim gibi bilimsel bir temele dayanmamakla birlikte bulduğum takvimin yıllar önce hazırlanmış aslı ile uyuşup uyuşmadığı konusunda da bilgim yok.Sadece Knock Knock'ın annesinin iki denemesinde de toplamda %100 başarıya ulaştığı bir rassal sonuç var elimizde:) Takvime buradan ulaşabilirsiniz.

Bu kariyer meselesi,bu bebek meselesi, bu jartiyer meselesi..Üniversite yıllarımızda kariyer de yaparız bebek de sloganlarının yeni ve sosyal bir dayatma olduğunu destekleyen sohbetlerimiz dün gibi,bugün gibi.Toplumun kadının omuzlarına bu kadar binmeye çalışması belki de kadının "özgürüm,kariyerliyim" sanıları içinde, yine ve hala, modern çağ uyarlaması bir dil ile afyonlanıyor olmasıdır!? Peki kadın bu kadar stres yüklü bir yaşam tarzında o müptelası olduğunuz dinginliğini,rahatlatıcılığını,derinliğini,kokusunu,yumuşaklığını nasıl koruyacak beyler? Hem kariyer,hem bebek,hem jartiyer..Yapabilenlere buradan sevgiler:)..

5 yorum:

Knock knock dedi ki...

:))))Aslında tüm olay,ekonomik şartların kadınları "da" iiş hayatına itmesiyle başlayan süreçte kadınları ped alma konusunda teşvik etme amacı güden orkid firmasının "özgür kız nil"i kullanarak "çocuk ve kariyerin aynı andalığı" nosyonunu hayatımıza sokmasıyla zirveye ulaştı. Akademi buna hızlı uyandı aslında "Liberal Toplumun Yeni Hastalığı: Active Citizenship" makalelerini yayınladı. Lakin başarıya susamış alt benliğimize bu "mükemmelliğin başarılabilirliği" öyle hızlı ve keskin bir giriş yaptı ki, bu nosyonun kıskacından kurtaramıyoruz kendimizi. Ve soruna cevap veriyorum: göbüşümde kocaman bebiş varken jartiyere sığılamaz, Kariyer peşinde koşarken seksapeliteye zaman kalmaz, eh, jartiyerimi üzerime geçirdiğimde de kusura bakmasın ama kimse beni çalıştıramaz! ...yani elde var sıfır... öüyorum janım

PINK PRINCESS dedi ki...

Son iki yazininda hamilelikle ilgili olmasi bir tesadufmu!zamanlamanin cok cok yanlis oldugu kesin!

© Etk Yavrusu © dedi ki...

Knock Knock, işte tam da üstüne bastın:)Üslubuna hayranım.

Pink Princess; Hayır kuzim tesadüf değil bir zamandır kafamı kurcalıyordu.O gün de ikisini yazdım.

nihansu dedi ki...

Kariyerim istediğim noktada olamasa bile hem işi hem de bebeği aynı anda ve üstelik inanılmaz zorlu çalışma saatlerinde yürütebilen bir anne olarak;
Öncelikle yazınızı çok beğendim, çoğuna katılıyorum. Ama biraz daha güdüsel bakıyorum bu duruma. İstendiği kadar üzerinde düşünülsün, olumlu olumsuz taraflar kafada tartılsın öyle bir an var ki kadınlar için, ben buna anneliğin biyolojik saati diyorum. Ve işte o saat içimizde çalmaya başladığında başka hiçbirşeyin de önemi kalmıyor. Süreç kendiliğinden işliyor. Ehh o saatin ne zaman nerde ve nasıl çalacağı da ayrı bir bilinmez...

© Etk Yavrusu © dedi ki...

Sevgili Nihansu teşekkür ederim..Benim saatimin sesini uzaktan belli belirsiz duyar gibiyim bu aralar:)..